Działając na podstawie art. 11 ust. 2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023r., poz. 571 z późn. zm.)
ogłasza otwarty konkurs ofert na wykonanie zadania publicznego związanego z realizacją zadań samorządu gminy w roku 2024 przez organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego,w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego - zabezpieczenia dwóch kąpielisk w m. Niesulice, Gmina Skąpe.
§ 2. Realizacja zadań zgłoszonych do konkursu ofert powinna rozpocząć się w terminie od dnia podpisania umowy i zakończyć się najpóźniej z dniem 31października 2024r.
§ 3. Wysokość środków publicznych na zadania publiczne w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego w 2024 roku - zabezpieczenia dwóch kąpielisk w m. Niesulice, Gmina Skąpe - wynosi 60.000 zł
Zaplanowana kwota może ulec zmianie w przypadku stwierdzenia, że zadanie można zrealizować mniejszym kosztem lub zaistnieje konieczność zmiany budżetu gminy w części przeznaczonej na zadania z zakresu kultury fizycznej i sportu z ważnych przyczyn niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłoszenia konkursu.
Podaje się do wiadomości, że suma środków publicznych na realizację zadania publicznego w zakresie kultury fizycznej i sportu w 2023 roku wynosiła 30.000,00 zł.
§ 4. 1. Zasady przyznawania dotacji warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty zgodnej ze wzorem określonym w rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego do ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z 24 października 2018r. (Dz. U. poz. 2057) w terminie do 30 kwietnia 2024 r.
2. Oferty należy składać w poniższy sposób:
1) osobiście do Urzędu Gminy Skąpe, Skąpe 65, 66-213 Skąpe;
2) pocztą na adres Skąpe 65, 66-213 Skąpe (liczy się data jej wpływu do Urzędu Gminy);
3) przesłanie poprzez epuap.gov.pl - wybranie "Alfabetyczna lista spraw" -> "Pismo ogólne do podmiotu publicznego", następnie wybranie "Przejdź do formularza" i w uzupełnij pole "Ustaw/zmień adresata" wpisując "Skape";
4) przesłanie poprzez stronę edoreczenia.gov.pl po wybraniu "Napisz wiadomość" wpisując adres do e-Doręczeń: AE:PL-55191-70366-WFTDD-17 lub wpisując Gmina Skąpe.
3. Komplet dokumentów winien być umieszczony w kopercie. Oznaczenie oferty powinno zawierać nazwę składającego ofertę i nazwę konkursu „Konkurs –zabezpieczenia dwóch kąpielisk w m. Niesulice, Gmina Skąpe”.
4. Do ofert należy dołączyć oświadczenie o nieprowadzeniu działalności gospodarczej w rozumieniu art. 9 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w odniesieniu do zadania publicznego, będącego przedmiotem oferty.
5. Dotowane z budżetu gminy mogą być tylko zadania realizowane na terenie gminy Skąpe lub na rzecz jej mieszkańców.
6. Oferty niekompletne i nieprawidłowo wypełnione albo złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
7. Złożenie oferty nie jest jednoznaczne z przyznaniem dotacji.
8. Przy rozpatrywaniu ofert brane będą pod uwagę następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania przez oferenta,
2) kwalifikacje osób zaangażowanych w realizację zadania,
3) kalkulacja kosztów w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
4) wkład rzeczowy i osobowy, w tym praca społeczna członków,
5) rzetelność realizacja zadań w latach poprzednich,
6) terminowość oraz sposób rozliczenia dotacji w latach ubiegłych.
9. W trakcie realizacji zadania dopuszcza się przesunięcia pomiędzy wydatkami realizowanymi z pozyskanej dotacji w zakresie określonym w umowie na realizację zadania.
10. Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie nie przekraczającym 10 dni od upływu terminu ich składania, oferenci zostaną powiadomieni o dokonanym wyborze oferty.
11. O udzieleniu dotacji rozstrzyga Wójt Gminy w drodze zarządzenia, po zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej.
12. Wójt Gminy zastrzega możliwość nierozstrzygnięcia konkursu oraz możliwość jego powtórzenia w sytuacji równoważności ofert.
13. Warunkiem zawarcia umowy jest, w przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana - korekta kosztorysu projektu.
14. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie przed datą rozpoczęcia realizacji zadania umowy z zachowaniem formy pisemnej według wzoru określonego w rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego do ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z 24 października 2018r. (Dz. U. poz. 2057) dotowany po zakończeniu realizacji zadań zobowiązany jest do przedstawienia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonanego zadania zgodnej ze wzorem określonym w rozporządzeniuPrzewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego do ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z 24 października 2018r. (Dz. U. poz. 2057)
15. Dodatkowych informacji za temat warunków i możliwości uzyskania dotacji udziela Sekretarz Gminy Skąpe, tel. 609 560 333.